۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24923-14597      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۷ مرداد   تعداد بازدید : 4790

درمان شکستگی مهره اول و دوم گردن برای اولین بار در کرمان

برای نخستین بار در استان کرمان درمان شکستگی مهره اول و دوم گردن در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان انجام شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان در این رابطه گفت: این عمل جراحی با اصطلاح پزشکی هالی فاکس یا همان جراحی مهره اول ودوم گردن که ارتباط با نخاع دارد در 25 مردادماه جاری به مدت پنج ساعت در بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان انجام شد.

دکتر "امیرحسین حقیر" با اشاره به اینکه انجام این گونه از عمل ها حساس و ویژه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مهره اول و دوم گردن نزدیک به مغز و بصل النخاع  است در صورت عدم موفقیت، بیمار دارای نقص یا ضایعه نخاعی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این عمل جراحی یک جوان 18 ساله از شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان که در اثر تصادف دچار شکستگی مهره های گردن می شود مورد جراحی قرار گرفت که با توکل بر خداوند و درخواست و فراهم کردن  وسایل، این عمل با موفقیت انجام شد.

 وی ادامه داد: پس از عمل جراحی، آسیب نخاعی فرد بر طرف و این جوان قادر به حرکت است و حال وی رضایت بخش است.

وی افزود: این عمل که دارای ظرافت و سختی کار خود است در برخی از بیمارستان های کشور مانند شیراز و مشهد  انجام می شود و لازم است مسئولان امر وسایل و شرایط لازم را برای این عمل های جراحی خاص فراهم کنند.

وی در پایان از همکاری و تلاش های پرسنل اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان، رییس بیمارستان و رئیس دانشکده پزشکی این شهرستان قدردانی کرد.

 

 

 

نظر شما :
captcha