۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24923-16005      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر   تعداد بازدید : 1200

کنفرانس "برقراري تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله بعد از تولد" برگزار شد

کنفرانس علمی یک روزه برقراري "تماس پوست با پوست مادر و نوزاد" در تاریخ 17 آذرماه در محل سالن کنفرانس دفتر آموزش مداوم برگزار گردید.

زهره صلاحی پور، کارشناس کودکان معاونت بهداشتی در این رابطه گفت: اجرای برنامه تماس پوست به پوست از جمله اقدامات انجام شده در راستای بالابردن میزان شاخص های تغذیه انحصاری با شیر مادر است که از سال 1392 به صورت پایلوت در بیمارستان شهید بهشتی اجرا و متعاقب آن با آموزش همکاران در دانشگاه های مختلف از ابتدای سال 1393 در کلیه بیمارستان های آموزشی دانشگاه ها قابل اجرا است.

وی افزود: این برنامه سعی دارد در اولین فرصت پس از تولد تماس و شیردهی نوزاد توسط مادر را در کلیه نوزادانی که به روش طبیعی یا سزارین متولد می شوند، اجرا نمایند. لذا لازم است که همکاران بیمارستان ها که در بخش های مختلف زنان، زایشگاه، اتاق عمل و ... با مادر و نوزاد در لحظه تولد سروکار دارند، از اجرای عملی و انجام مراحل 9گانه شیرخوردن بلافاصله پس از تولد آگاهی یابند.

وی تاکید کرد: کلیه متخصصین بیهوشی، زنان، اطفال، تکنیسین های بیهوشی، ماماها، پرستار و ... که در این بخش ها فعالیت می کنند باید جهت  اجرای این برنامه تلاش نمایند.

وی در پایان بیان کرد: بدیهی است مشکلاتی نظیر عدم تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، نبودن اطلاعات و آگاهی در مادران و همراهیان آنها در زمینه مسائل شیردهی از موانع انجام این کار می باشد.

شایان ذکر است این برنامه با تعداد 120 نفر شرکت کننده از متخصصین زنان و زایمان، کودکان و بیهوشی، همچنین گروه های پیراپزشکی پرستاران و ماماها، با 5.5 امتیاز آموزش مداوم برگزار گردید.

دکتر الهه نوروزی فوق تخصص نوزادان دبیر علمی این برنامه، و مدرسین دکتر سیروس سالاری، فروغ ریانی و زهره صلاحی پور بودند.



نظر شما :
captcha