۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24916-28710      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد    تعداد بازدید : 1204

تعیین نقش سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه حوزه سلامت کرمان در بسیج ملی کنترل فشارخون

جلسه تعیین نقش سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه حوزه سلامت کرمان در بسیج ملی کنترل فشارخون، چهارشنبه اول خردادماه در محل سمن سرای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه مشاور رئیس دانشگاه در امور ستادی و اجتماعی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر، رئیس اداره سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و مدیران سمن ها حضور داشتند.

 مشاور رئیس دانشگاه در امور ستادی و اجتماعی در خصوص بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: این طرح به منظور غربالگری است و فشارخون افراد دارای 30 سال سن به بالا، خانم های باردار ، بیماران کلیوی و ... اندازه گیری می شود.

دکتر صافی زاده، افزود: مرگ، نارسایی کلیه، نابینایی و ... از عوارض ناشی از فشار خون بالا می باشد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل فشارخون و جلوگیری از عواقب ناشی از فشارخون بالا و بدست آمدن آمار فشارخون در سطح کشور جهت برنامه ریزی های آینده است.

دکتر صافی زاده بیان کرد: با توجه به جمعیت افراد 30 سال به بالا باید از تمام پتانسیل های موجود از جمله ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر گفت: این طرح در 2 فاز اجرا می شود که فاز اول به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی است و فاز دوم به منظور اندازه گیری فشارخون و شناسایی افراد مبتلا جهت درمان اجرا می شود.

دکتر شفیعی افزود: سازمان های مردم نهاد در فاز اول جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی بسیار کمک کننده خواهند بود.

وی همچنین در خصوص نقش سمن هایی که نیروی فنی دارند و تامین فضای فیزیکی در فاز دوم طرح سخن گفت.

در پایان این نشست، سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه اعلام آمادگی و همکاری کردند.

 

 

نظر شما :
captcha