۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25281-29275      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير    تعداد بازدید : 1003
وزیر بهداشت در کرمان:

مصمم هستم که نقاط کمتر برخوردار این کشور را توسعه دهم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:مصمم هستم که نقاط کمتر برخوردار از نظر توسعه زیر ساخت های درمانی این کشور را توسعه دهم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان افزود: تلاش خواهم کرد بخش خصوصی را در استان های کمتر برخوردار  را حمایت کنم تا بهتر و با رغبت  در این مناطق حضور پیدا کنند.  

وی به دستاوردهای نظام سلامت و حوزه های بهداشت ودرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تا پیش از انقلاب

 از هر ۱۰۰ هزار زن باردار حداقل ۲۷۰ نفر به دلیل عوارض بارداری و زایمان جان خود را از دست می دادند.

 وی اضافه کرد: بعد از انقلاب دستاوردهای بسیاری خلق شد و آن هم همت کسانی بود که عاشقانه خدمت کردند.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از دستاوردهای دولت دکتر روحانی عنوان کرد و گفت: از دستاوردهای این طرح کاهش هزینه بیماران، توسعه زیرساخت های درمانی بویژه در مناطق محروم و رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج بود که ما نیز این روند را ادامه خواهیم داد. 

 وی اظهار کرد: آنچه که امروز به عنوان گام دوم طرح  تحول سلامت مطرح می شود اولویت پیشگیری  بر درمان و اولویت درمان سرپایی بر درمان  بستری است و ما اجرای این گام 

 تابع تعداد زیادی از محاسباتی است که ما در گذشته و حال داشتیم.  

دکتر نمکی با بیان اینکه امروز ما دچار چالش های جدید در عرصه سلامت روبه رو هستیم از جمله  حوادث جاده ای مرگ و میر  و بیماری های غیر واگیر از جمله فشار خون، دیابت، افزایش جمعیت سالمند،افزود: امروز با منابع محدودیت که اختیار داریم و لجام گسیختگی هزینه ها باید برای پیشگیری از بروز بیماری ها چاره اندیشی کنیم.

وی اشاره کرد:

 در سال ۹۶، ۳۸۰ هزار مرگ داشتیم که از این تعداد ۳۱۳ هزار مورد برای بیماری های غیر واگیر بوده است و در این میان ۹۷ هزار مرگ به دلیل افزایش فشار خون  بوده است.

وی ادامه داد:اکنون بیشتر مرگ های ما بیماری های غیر واگیر هستند که در این شرایط هر چه قدر سی سی یو و یا زسرساخت های درمانی رد اضافه کنیم باز نمی توانیم  اما پیشگیری بر درمان تقدم دارد.

 وی همچنبن اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون داشت و گفت: استان کرمان از جمله استان هایی است که در اجرای این طح خوش درخشیده است چرا که قرار بود فقط ۵۰ درصد جمعیت ۳۰ سال به بالای استان مورد ارزیابی قرار گیرند که در این استان ۹۰ درصد جمعیت هدف مورد غربالگری قرار گرفته اند.

 وی افزود: از برنامه های بعدی وزارت  بهداشت توجه به سایر بیماری های غیر واگیر از جمله  دیابت، بیماری های روانی و حوادث جاده است که باید هم در بعد پیشگیری و آموزش کار کنیم.

 وی پیشگیری  از بروز بیماری ها و ارایه راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز حوادث ضروری دانست.

 

استاندار کرمان نیز در این مراسم  با اشاره به حضور وزیر بهداشت در ۷ شهرستان جنوبی و شرقی استان کرمان گفت: امیدواریم بخش بهداشت ودرمان استان کرمان توسعه پیدا کند.

دکتر محمد جواد فدایی توسعه همه جانبه را برای ارتقای زندگی مردم دانست و گفت: در بهبود کیفیت زندگی یکی از بخش هایی که باید به آن توجه شود بخش بهداشت ودرمان  است

وی تاکید کرد: برای توسعه زیر ساخت ها را درمانی و بهداشتی  باید بین دولت و بخش خصوصی یک همکاری صورت گیرد. 

 وی اضافه کرد: در بخش دولتی باید به توسعه متوازن فکر کنیم باید به کمبودهایی که در استان وجود دارد توجه کنیم.

 وی اظهار داشت: در زمینه همکاری سرمایه گذاری  بخش خصوصی استقبال می کنیم و در سال اخیر نیز شاهد حضور خیران در این حوزه بوده و هستیم.

نظر شما :
captcha