۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 24917-29329      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير    تعداد بازدید : 976

نخستین جلسه کرسی آزاد اندیشی سال جاری با موضوع اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علوم پرشکی کرمان برگزار شد

"اقتصاد مقاومتی" موضوع نخستین کرسی آزاد اندیشی سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود، نشستی که با حضور دانشجویان و تبادل نظر آنان مباحث داغی را رقم زد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه،  با برنامه ریزی بسیج دانشجویی وهمکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، نشست کرسی آزاد اندیشی با حضور دانشجویان و کارکنان با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، در این نشست با تاکید به اینکه برای گفتگو پیرامون بحث به زبان مشترک نیاز داریم، ابتدا به ساکن به مرور مفاهیم پایه علم اقتصاد پرداخت.

 دکتر بارونی، با بیان اینکه اقتصاد علم بهینه تخصیص منابع مالی می باشد گفت: بر خلاف تفکر رایج شاید پول در اقتصاد موثر باشد اما اقتصاد معادل پول نمی باشد و آنچه که اهمیت بیشتری دارد مفهوم هزینه، فرصت می باشد.

وی، دنیای امروز را دنیای تبادل مالی در حوزه هزینه فرصت دانست و گفت: اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست و دخیل کردن نگاه اقتصادی و نه مالی حتی در کوچکترین تصمیمات زندگی می تواند تفکر سازنده ای باشد که منجر به حصول آرامش در هر سطحی می شود.

این دانش آموخته علم اقتصاد سلامت کشورگفت: بر خلاف اقتصاد، در حسابداری صرفا هزینه های آشکار دیده می شود و علم اقتصاد هزینه فرصت ها را نیز می بیند بنابراین اقتصاد علم تعادل است و متاسفانه این روز ها اقتصاد ما با نگاه علمی فاقد تعادل می باشد و تحلیل گران اقتصادی  با  بررسی شاخص های اقتصادی معتقدند از دست رفتن تعادل اقتصاد موجب فردگرایی در اقتصاد می شود که خود زمینه ساز تبعات ناخوشایند اقتصادی است.

دکتر بارونی ادامه داد: بسیاری از کشور ها در نقاط  مختلف، شرایط اقتصادی نامطلوبی دارند و از آن جمله می توان به یونان، مکزیک و... اشاره کرد.

در ادامه دانشجویان با طرح دیدگاه خود در این زمینه، به کوتاه شدن دست دلالان و حمایت از تولید برای رفع فردگرایی اقتصادی تاکید کردند.

یکی از دانشجویان با طرح این دیدگاه که کشورهای پیرامون ما بواسطه مصرف کننده بودن در قبضه کشورهای اروپایی هستند گفت: می توان در حوزه های مختلف با حمایت از تولیدکنندگان خرد و کلان به این بازارها ورود کرد.

آگاه سازی مردم برای برون رفت از بحران در حوزه های اقتصادی و عدم نظارت کافی مجلس و عملکرد دولت از دیگر مواردی بود که پیرامون آنها به طرح دیدگاه و تبادل نظر پرداخته شد که با توجه به ضرورت موضوع، ادامه این نشست به جلسات بعد موکول شد.

 

 

360832
IMG_2465
IMG_2468
IMG_2470
IMG_2477
IMG_2481
IMG_2483
نظر شما :
captcha