۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24912-29337      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير    تعداد بازدید : 993

کارگاه آموزشی رتینوپاتی نارسی در معاونت بهداشتی برگزار شد

کارگاه آموزشی رتینوپاتی نارسی به همت گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن آموزش سلامت این معاونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، دراین کارگاه در خصوص اهمیت پیگیری و غربالگری نوزادان و جزئیات مربوط به فرآیند شکل گیری رتینوپاتی در یک نوزاد نارس و یا در معرض خطر، نحوه معاینه و دستورالعمل اجرایی برنامه مطالب لازم ارائه شد.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی درباره این کارگاه گفت: با توجه به پیشرفت علم و افزایش تعداد تولد نوزادان نارس، تشخیص بهنگام و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس به منظور پیشگیری از کوری و نجات آینده سازان کشور از نابینایی و با بیماری و معلولیت، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

دکتر منصوره صافی زاده افزود: به همین دلیل، لازم است ضمن اطلاع رسانی به کلیه ارائه دهندگان خدمت از جمله عاملین زایمان شاغل در دانشگاه ها، مراقبین سلامت، ماماها، پزشکان و به ویژه متخصصین زنان و نوزادان، حساسیت لازم در این خصوص ایجاد شود.

وی ادامه داد: در صورت تولد نوزاد کمتر از 34 هفته و یا زیر 2000گرم وزن و یا هر نوزاد پرخطر مشکوک، طبق دستورالعمل، باید به موقع به فومال پوینت رتینوپاتی نوزادان در بیمارستان شفا ارجاع شوند تا معاینات لازم انجام شده تا از مراحل پیشرفته رتینوپاتی پیشگیری شود.

در این جلسه، مسئولین بهداشت خانواده، کارشناسان نوزادان و کارشناسان مرتبط در آموزشگاه بهورزی شهرستان های تحت پوشش دانشگا حضور داشتند.

گفتنی است مطالب این کارگاه توسط دکتر منصوره ضافی زاده مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی، دکتر مهلا شادروان عضو هیات علمی دانشگاه و مریم به سرشت کارشناس نوزادان معاونت بهداشتی به شرکت کنندگان ارائه شد.

 

 

IMG_0004
IMG_0005
IMG_0006
IMG_0008
IMG_0009
نظر شما :
captcha