۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
کد : 25282-29357      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۸ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۸ تير    تعداد بازدید : 591
واحد بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان کرمان برگزار کرد؛

اولین کارگاه "مهارت های زندگی" در اداره کل زندان های کرمان

اولین جلسه از سلسله جلسات "مهارت های زندگی" ویژه خانواده های مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان کرمان توسط واحد بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان کرمان 17 تیر ماه در سالن آموزش اداره کل زندان های کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان کرمان، مسئول واحد بهداشت روان این مرکز هدف از برگزاری این جلسات را  افزایش سطح آگاهی و ارتقاء توانمندی های رفتاری ، اجتماعی وفرهنگی  خانواده های مددجویان ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

در این کارگاه "منور زین الدینی نیا" با اشاره به اینکه خشم درعین حال که جزئی از زندگی است، اما می‌تواند ما را از اهداف مان باز دارد گفت:خشم یک هیجان منفی است که اگر مدیریت نشود به پرخاشگری تبدیل خواهد شد.

وی، همچنین خشم را یک احساس و پرخاشگری را رفتار دانست و افزود:  یکسری موقعیت‌ها خشم برانگیز هستند مانند تحقیر و مورد ظلم واقع شدن، گول خوردن و آسیب دیدن از طرف دیگران.

زین الدینی نیا بیان کرد: اشکال در تمرکز، ضعف در حافظه، احساس فوریت در زمان، اشکال در تصمیم گیری، از دست دادن اعتماد به نفس، اشکال در مدیریت زمان، تغییر در الگو‌های خواب، بدون وقفه صحبت کردن، سرزنش کردن دیگران به خاطر مشکلات، غیبت در محل کار یا محل تحصیل و از عوارض خشم بر روی افکار و رفتار است.

وی به ویژگی‌های افراد ماهر در کنترل خشم نیز اشاره کرد وگفت: این افراد به گونه‌ای عمل نمی‌کنند که به خود آسیب بزنند، همچنین به دیگران صدمه نمی‌زنند، به زور متوسل نمی‌شوند، مراقبند که خشم به پرخاشگری تبدیل نشود، به حق و حقوق خود آگاهی دارند و اجازه نمی‌دهند ضایع شود، سعی می‌کنند احساس خشم به درازا نکشد، به جای قضاوت درباره شخصیت فرد مقابل، در مورد موقعیت خشم برانگیز صحبت می‌کنند.

 

1 (4)
1 (9)
نظر شما :
captcha