۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-32646      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان    تعداد بازدید : 599

شورای استانی سلول های بنیادی برگزار شد

شورای استانی سلول های بنیادی ۹ آبان ماه به ریاست استاندار و با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیات امنای سلول های بنیادی استان در محل استانداری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در این شورا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارشی از نحوه تشکیل مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی این دانشگاه و فعالیت های انجام شده در این مرکز ارائه کرد.

دکتر حمید رضا رشیدی نژاد افزود: کرمان جزو دانشگاه های علوم پزشکی پیشگام در زمینه راه اندازی مرکز جامع سلول های بنیادی است.

وی همچنین به برگزاری چهارمین رویداد استارتاپی سلول های بنیادی کشور  به میزبانی کرمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم خروجی این رویداد ایده های جدید و تازه باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: خوشبختانه کشور در زمینه فناوری  سلول های بنیادی خوب پیشرفت کرده و در دو سه سال اخیر موفق شدیم تجاری سازی محصولات را هم به صورت بین المللی داشته باشیم.

دکتر امیر علی حمیدیه افزود: هم اکنون در ۲۱ استان کشور شوراها استانی سلول های بنیادی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کار مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی هم در بخش های آمورشی، پژوهشی  و هم در زمینه تولید محصولات فناورانه است.

وی اضافه کرد: کرمان چهارمین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور است و در این مرکز نیروها به صورت خودجوش فعالیت می کنند و دید آنها فناورانه است.

وی گفت: همچنین در کرمان پژوهش سرای سلول های بنیادی در آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

به گفته وی پژوهش سرای سلول های بنیادی فقط در شهر های کرمان ، کرج و شیراز راه اندازی شده است.

رئیس مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه نیز در مورد فعالیت ها و کارهای تحقیقاتی و همچنین محصولات این مرکز توضیحاتی ارائه کرد.

استاندار کرمان نیز در زمینه رفع مشکلات این مرکز و همچنین پروژه های دیگر قول مساعد داد.

 
IMG_7717
IMG_7719
IMG_7720
IMG_7722
IMG_7724
IMG_7726
IMG_7727
IMG_7729
IMG_7731
IMG_7734
IMG_7736
IMG_7738
IMG_7740
نظر شما :
captcha