۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-33295      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر    تعداد بازدید : 263

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پیامی به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز، اچ آی وی / ایدز را یکی از چالش های بزرگ هزار سوم عنوان کرد. متن پیام دکتر حمید رضا رشیدی نژاد به این شرح است:

   اچ آی وی / ایدز به عنوان یکی از چالش های بزرگ هزاره سوم، با سرعت در حال شیوع و گسترش در جوامع است؛ این بیماری با مبتلا کردن بسیاری از افراد در مهم ترین دوران زندگی خود ، موجب چالش های بهداشت عمومی، اقتصادی و اجتماعی شده و به عبارتی کلی تر پیشرفت و توسعه  جوامع را به خطر می اندازد.

 

اقدامات پیشگیرانه بیماریابی به موقع و حمایت های اجتماعی، نیازمند مشارکت همه مسوولان بوده و با تبیین برنامه ها و ارایه آموزش های لازم در بین آحاد مردم می توان از سرعت شیوع آن کاست.

 

یک دسامبرمصادف با دهم آذرماه روز جهانی ایدز نامگذاری گردیده است و هفته اطلاع رسانی درخصوص اچ آی وی/ ایدز از نهم تا پانزدهم آذر ماه فرصت مناسبی است تا اقدامات و برنامه ها، دستاوردها و چالش های پیش رو بیان گردد.

 

می دانیم افراد مبتلا که از بیماری خود اطلاع ندارند، ضمن به تاخیر انداختن درمان خود، باعث شیوع  بیماری در جامعه  می شوند،  لذا  شعار  امسال هفته اطلاع رسانی  ایدز  به  این  صورت نام گذاری شده است:  آگاهی  و پیشگیری ، آزمایش و درمان اچ ای وی  " همه  در  یک   کشتی   نشسته ایم  "

 

درراستای برنامه استراتژیک چهارم کشوری کنترل اچ آی وی / ایدز، برنامه هایی همچون اطلاع رسانی و آگاهی عموم جامعه، افزایش بیمار یابی در جمعیت های آسیب پذیر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشد.

 

از تمامی همکاران عرصه سلامت انتظار می رود، جهت افزایش آگاهی های فردی و اجتماعی و ترویج علمی رفتارهای درست، با سرلوحه قرار دادن این شعار نهایت تلاش خود را برای اطلاع رسانی و آموزش و تشویق جهت انجام تست های داوطلبانه به کار گیرند.

 

نظر شما :
captcha