۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
کد : 25281-34322      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن    تعداد بازدید : 1163

تجلیل از خانواده شهید فیروزی در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

همزمان با آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از خانواده شهید کوروش فیروزی با اهدای لوح تجلیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، زهرا انجم شعاع همسر شهید فیروزی  از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

 

شهيد كوروش فيروزي در فروردين ماه سال 1348 در روستاي گنك از توابع بخش رابر شهرستان بافت استان كرمان در خانواده‌اي مذهبي ديده به جهان گشود و در عملیات تروریستی انفجار مسجد علی ابن ابیطالب شهر زاهدان در سال 88 به فیض شهادت نائل آمد.

 

از فعاليت‌هاي فرهنگي او مي‌توان به عضويت در شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان، تاسيس كانون قرآن و عترت دانشگاه در سال 70 و همچنين تاسيس هيئت محبان حضرت زهرا(س) به همراه تعدادي از دانشجويان اشاره كرد.شهيد فيروزي در سال 78 ازدواج كرد كه نتيجه آن دو فرزند به نام‌هاي محمد و ضحي است.

 

برخي از سوابق فرهنگي و قرآني شهيد فيروزي

شهيد فيروزي با تاسيس بيش از 30 مركز دارالقرآن‌الكريم در واحدهاي مختلف آموزشي، اداري، بهداشتي و درماني استان سيستان و بلوچستان، كانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكي زاهدان را تاسيس كرد و مسؤوليت آن را برعهده گرفت.

 

شهيد فيروزي همچنين مديريت فرهنگي و فوق‌برنامه و نيز مسؤوليت دفتر فرهنگي- سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي زاهدان را برعهده داشت.

عضو هيات موسس مركز فعاليت‌هاي قرآني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، چهره برتر قرآني دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور و معرفي در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم سال 1387، مدير مسؤول نشريه قرآني ربيع‌القلوب (رتبه اول نشريات دانشگاه‌هاي كشور در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم سال 1387)، مسؤول ستاد برگزاري هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور در سال 1377، مسؤول كميته فرهنگي بسيج جامعه پزشكي استان سيستان و بلوچستان، مدرس قرآن كريم در دانشگاه آزاد اسلامي واحد زاهدان، دبير اجرايي شوراي عالي اقامه نماز دانشگاه علوم زاهدان، عضو موسسان هيات محبان حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي- درماني زاهدان، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي- درماني زاهدان در دوران دانشجويي، مشاور فرهنگي و حقوقي رياست دانشگاه علوم پزشكي زاهدان از ديگر عناويني است كه در كارنامه كاري اين شهيد درج مي‌باشد.

 

گزیده ای سخنان همسر شهید

 

زهرا انجم شعاع همسر شهید با بیان اینکه عمل به قرآن کریم در رفتار، کردار و حرکات این شهید بزرگوار مشاهده می‌شد ادامه داد: شهید فیروزی الگوی خود را فرمایشات خداوند تعالی قرار داده و او را بر اعمال و رفتار خود ناظر و حاکم می‌دید.

 

وی ملاک و معیار فعالیت‌های شهید فیروزی را براساس قرآن و رضایت خداوند عنوان کرد و گفت: عامل اصلی موفقیت ایشان توجه به رضای خدا و قرب الهی بود.

 

انجم‌شعاع با اشاره به پیشنهادات مختلف به شهید فیرزوی برای خدمت رسانی در دیگر شهرهای کشور افزود: همسر من یکی از استان‌های محروم را برای خدمت رسانی انتخاب کرد و از آسایش و رفاه ظاهری دنیا دست کشید تا به خلق خدا خدمت کند

.

 وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان شهادت آن شهید بزرگوار، مبنی بر این كه 'آن روزها برای شهادت دروازه ای داشتیم و حالا معبری تنگ، هنوز هم برای شهید شدن فرصت هست دل را باید صاف كرد.' افزود: شهید فیروزی دلش را صاف كرده بود .

 

وی خدمت به مردم و محرومان را از دیگر خصوصیات شهید فیروزی برشمرد و اظهار داشت: می ترسم از اینكه آنطور كه باید در مسیر و خط حركت این شهید بزرگوار حركت نكنیم.

 

وی تاكید كرد: شهید فیروزی در بسیاری اوقات، از وقت انجام مستحبات برای خدمت به مردم استفاده می كرد.

 

همسر شهید كوروش فیروزی، حضور فیزیكی این شهید بزرگوار را در منزل، اندك عنوان كرد اما اظهار داشت: وی دریای عاطفه و مهربانی بود و ما هیچ وقت كمبود محبتی احساس نمی كردیم.

 

وی ادامه داد: شهید فیروزی، هیچ وقت از كار زیاد و خستگی شكوه نمی كرد و با چهره خسته و عبوث به خانه وارد نمی شد.

 

وی گفت: بازی با بچه ها یكی از كارهای مهم و همیشگی شهید فیروزی در زمان استراحت وی در منزل بود.

 

وی  افزود: من و بچه ها در زمان زندگی با وی در هیچ زمینه ای كمی و كاستی نداشتیم.

 

وی تاكید كرد: برای پایمال نشدن اهداف شهدا باید در مسیر شهدا حركت كنیم، اسلام را حفظ كنیم و در این راه از نثار جان، مال و فرزند خود دریغ نكنیم.


 

IMG_3354
IMG_3358
IMG_3363
IMG_3367
IMG_3368
IMG_3372
نظر شما :
captcha