۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 27751-34700      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن    تعداد بازدید : 861

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) همراه با تجلیل از اساتید بازنشسته دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین تجلیل از اساتید بازنشته با حضور قائم مقام ریاست دانشگاه و سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری روز شنبه بیست و ششم بهمن ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی کرمان، در این مراسم قائم مقام رییس دانشگاه در امورستادی، ضمن خوش آمد گویی و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهراء سلام علیها و روز زن و همچنین تجلیل از اساتید بازنشته دانشکده گفت: تک تک اساتیدی که در این جشن تقدیر از آنها بعمل می آید به گردن دانشگاه حق دارند و مایه خیر و برکت برای دانشگاه هستند.

دکتر صافی زاده ادامه داد: در طی مسئولیت اساتیدی که سمتی در دانشکده داشتند پیشرفت های عظیمی در دانشکده رخ داده است و دانشگاه خدمات این عزیزان را فراموش نمی کند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه در خاتمه گفت: هر مشکلی داشته باشند بنده در دانشگاه و آقای دکتر اسکندری زاده، رئیس دانشکده در رفع آن تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت.

در ادامه این مراسم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) یک تحول بینشی و اندیشه ای در نگاه به زن در عالم به وجود امد چرا که در چه در عرب جاهلیت و چه در ادیان غیر عرب و کشورهای غربی، البته در ادیان تحریف شده و نه در ادیان الهی نگاه تحقیر آمیز و  توهین آمیزی به زن وجود دارد. هرچند که در عصر امروز مکتب های انحرافی و افراطی نظیر فمینیسم را دراین کشور ها به وجود آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی  افزود: امّا در دین مبین اسلام نگاهی برابرانه  به زن و مرد دارد و در کتاب مقدس قرآن عنوان شده است که "ما شما را از دو نفر آفریده ایم و از هر لحاظ قیافه، رنگ پوست و جنس و خلقیات غیر از در تقوای الهی با هم برابرند.

دکتر عارفی ادامه داد: آنقدر مقام زن در اسلام بالاست و اهمیت دارد که پیامبر عظیم الشان اسلام که خیر الانبیاست و صنم قبله نمای عالم و عرش است، به دستان کوچک حضرت فاطمه زهرا سلام علیها بوسه زدند.

وی در خاتمه با تبریک بازنشستگی اساتید دانشکده گفت: بازنشستگی به معنای پایان کار نیست بلکه اتفاقاً فرصتی برای اساتید بزرگوار است که با فاصله گرفتن از محیط های کاری و دانشجوها، تجربیات علمی و عملی خودرا در قالب کتاب و مقاله به تالیف دربیاورند و تولیدات فکری و روحی خود را به ظهور برسانند.

در ادامه این مراسم، دکتر جواد فاریابی از اساتید بازنشسته ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این مراسم با ذکر خاطراتی، گزارشی از سوابق اجرائی و فعالیت های عمرانی و آموزشی خود در زمان تصدی بر منصب های مختلف دانشکده ارائه داد.

در ادامه این جشن  از طرف ریاست دانشکده و بخش های درمانی  با لوح تقدیر، گل و هدایایی از مقام این بازنشسته گان تجلیل شد.

اهدای شاخه گل به تعدادی از کارکنان دانشکده به نمایندگی از کارمندان خانم دانشکده، مولودی خانی و اجرای موسیقی سنتی زنده از دیگر برنامه های این جشن بود.

          

 

 

نظر شما :
captcha