۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-35001      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند    تعداد بازدید : 457

مسئولان استان کرمان روزانه پاسخگوی خبرنگاران خواهند بود

با مثبت شدن تست کرونا دو فرد در کرمان، مسولان استان از جمله استاندار و و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصمیم گرفتند که از این پس به صورت روزانه و از ساعت 14:30 مسئولانی از استانداری و دانشگاه در سالن پیامبر اعظم استانداری پاسخگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه باشند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نشست خبری استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با موضوع بیماری کرونا  11 اسفندماه برگزار شد.

استاندار کرمان در این نشست با اشاره به اینکه داروخانه‌ها متناسب به تقاضای بازار اقلام مورد نیاز بهداشتی را تهیه و توزیع می‌کنند گفت: با شیوع ویروس کرونا تقاضا زیاد شد و ذخیره آنها کاهش یافته یا تمام شده است که بتدریج جایگزین می شود.

محمدجواد فدایی افزود: جایگزین اقلام  پزشکی و بهداشتی زمان می‌برد و این مورد  کشوری است و خاص استان کرمان نیست .

وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در رابطه با ویروس کرونا در استان کرمان تصریح کرد: جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با موضوع کرونا در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار کردیم که لزوم آموزش عمومی و اطلاع رسانی، کنترل افاغنه غیر مجاز تاکید شد و همچنین مطرح شد که کارکنان چینی که از کشور خارج شده بودند به استان برنگردند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اولین مورد مثبت کرونا در کشور تاریخ ۳۰ بهمن اعلام شد تصریح کرد: در جلسه پدافند غیرعامل مصوب شد که همایش‌ها، تجمعات و مخصوصا همایش‌های بین‌المللی برگزار نشوند و بر فروش مواد ضدعفونی و ماسک کنترل و نظارت شود و مراکز درمانی خاص و پشتیبان در کرمان مشخص شدند.

وی بیان کرد: مقرر شد در ملاقات با زندانیان احتیاط‌های لازم صورت گیرد و همچنین قرار بود که مسابقات کشتی ملی در کرمان برگزار شود که تصمیم‌گیری برای لغو آن شد ضمن آنکه لغو اردوهای زیارتی نیز مصوب شد.

فدایی اظهار داشت: در تاریخ پنجم اسفند با فرمانداران شهرستان‌های استان جلساتی برگزار و توصیه‌های لازم به آنها داده شد و بعد از آن در ۷ اسفند شورای تامین با حضور مسئولان علوم پزشکی برگزار گردید و روز شنبه چهارم اسفندماه تصمیم بر تعطیلی مدارس استان گرفتیم،

وی تصریح کرد: از روز سوم اسفند دستور تعطیلی مراکز آموزشی استان کرمان را صادر کردیم و در شامگاه پنجشنبه به صورت نامه کتبی اعلام کردیم که نماز جمعه استان کرمان برگزار نشود، برغم این موضوع، برخی از شهرستان‌ها قصد تبعیت نداشتند که در نهایت موافقت کردند.

استاندار کرمان گفت: از روز گذشته تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص ویروس کرونا وارد استان کرمان شده است که امروز ۲ مورد مثبت داشتیم و امیدواریم آمار فراتر از این نرود.

وی با اشاره به برخی شایعات در رابطه با ورود اردوهای زیارتی به استان کرمان گفت: روز گذشته این خبر داده شد اتوبوسی از قم به استان کرمان آمده است،  به دستگاه‌های مربوطه و اطلاعاتی دستور رسیدگی دادم که هیچ مستندی که اتوبوسی از قم آمده باشد، پیدا نشد.

فدایی افزود: تنها موردی که نیروی انتظامی اعلام کرد که یک اتوبوس از جیرفت و یک اتوبوس از مشهد مقدس برای زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند از همان گلزار شهدا به شهرهای خود بازگشتشان دادیم و اجازه ورود آنها به شهر داده نشد و از امروز اتوبوس‌های ورودی و خروجی در مرزهای استان ها کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: برای کنترل خودروهای شخصی راه حلی پیدا نکردیم زیرا کنترل همه افراد و خودروها عملی نیست اما خودروهای با پلاک خاص و افراد مشکوک را  می‌توانیم در مبادی ورودی کنترل کنیم که انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات کرمان و کاهش آن گفت: خودم شخصا اعتقادی به این کاهش ساعات ندارم و معتقدم تغییر ساعات کار تاثیری در پیشگیری ندارد اما به تبعیت از کشور ما نیز مصوب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه تست کرونا به صورت سرپایی انجام نمی شود اظهار داشت: مبادی ورودی به استان کرمان کنترل می شود.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی طی چند روز آینده در کرمان تاکید کرد: ذخیره‌های داروخانه‌ها به دلیل هجوم مردم کم شد و ما بازرسی‌های لازم را انجام می دهیم که بحث گران فروشی و احتکار انجام نشود.

دکتر رشیدی نژاد گفت: ماسک و دستکش ابتدا بین کادر درمانی توزیع می شود و در کنار آن توزیع اقلام بهداشتی را در استان مدیریت می‌کنیم و پیگیر خرید وسایل حفاظتی برای کادر درمان کرمان هستیم.

وی گفت: هیچ‌گاه نگفتیم کرمان بیمار مبتلا به کرونا ندارد بلکه اعلام کردیم نمونه مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان وجود ندارد و بنایی بر مخفی‌کاری نداریم.

وی تصریح کرد: روزانه جواب آزمایش‌ها را می‌دهیم و از بیش ۴۰ نمونه آزمایش ارسال شده به تهران جواب ۲۲ مورد آنها آمده و منفی بوده است.

وی گفت: اما به دلیل اینکه کیت تشخیص محدود است لذا فقط برای بیمارانی که مورد نیاز است آزمایش تشخیص کرونا را انجام می دهیم و به دنبال آن هستیم که کیت های بیشتری را دریافت کنیم.

 وی ادامه داد: مراکز بهداشتی حاشیه‌ای شهر کرمان فعال هستند و بنرها و بروشورهای آموزشی توزیع و نصب شده است ضمن آنکه چند خیر نیز برای این مناطق ژل ضد عفونی ارسال کردند و همچنین کمیته امداد برای مددجویان خود یک بسته بهداشتی تهیه کرده که اکنون ضرورتی بر توزیع آنها وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کنترل خانواده های بیماران کرونا تاکید کرد: با خانواده‌های ۱۵ مورد مشکوک تماس گرفته و حتی به درب منازل آنها مراجعه شده و اعضای خانواده‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته اند و تا ۲ هفته این اقدام ادامه خواهد داشت باید مدنظر داشت که بیمار یابی اطرافیان مهمترین کار ماست.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دوره نهفتگی ۲ تا ۲۸ روزه است تصریح کرد: قرنطینه کردن شهر کرمان الزامی نیست و مخالف این کار هستیم و رعایت بهداشت فردی بهترین راه جلوگیری از سرایت ویروس بیماری کرونا است.

 

 

 

 


 

IMG_5114
IMG_5115
IMG_5116
IMG_5119
IMG_5121
IMG_5122
IMG_5124
IMG_5125
IMG_5127
نظر شما :
captcha