۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24912-35129      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند    تعداد بازدید : 341

فعالیت های بهداشت محیط در خصوص پیشگیری از کرونا

یکی از واحدهای درگیر در پیشگیری از کرونا، گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی است که روزانه بارزسی هایی را در این خصوص انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی،  مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دراین خصوص گفت: یکی از فعالیت های ما بازرسی از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و گندزدایی در راستای پیشگیری از کرونا است.

 

مهندس حمیدرضا گلزاری افزود: بازرسی و نظارت بر مراکز درمانی شامل بیمارستان ها، کلینیک ها، درمانگاه ها و غیره با اولویت پیشگیری از کرونا نیز از فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط است.

 

وی ادامه داد: همچنین در صورت مواجهه با اجساد مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت محیط بر روند گندزدایی و دفن بهداشتی آنها نظارت خواهند داشت.

 

گلزاری گفت: یکی دیگر از فعالیت های بهداشت محیط، هماهنگی با ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی جهت رعایت اصول بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا است.

 

وی کنترل کیفی سامانه های آبرسانی از نظر میزان کلر باقی مانده و آزمایش های باکتریولوژیکی لازم را نیز از جمله فعالیت های بهداشت محیط برشمرد.

 

 

نظر شما :
captcha