۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24914-35993      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير    تعداد بازدید : 7520

کتابخانه مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شد

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه کرمان گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل شیوع کرونا و نیاز اعضاء هیأت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران جهت به دسترسی به منابع علمی از راه دور، در کمتر از دو ماه فاز نخست این کتابخانه راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر علی سادات‌موسوی با بیان این خبر افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل شیوع کرونا و نیاز اعضاء هیأت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران جهت دسترسی به منابع علمی از راه دور، با تلاش و پشتکار و جدیت کتابداران پرتلاش کتابخانه مرکزی و با حمایت و مساعدت دکتر عباس پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه، در کمتر از دو ماه فاز نخست این کتابخانه شامل متن کامل بیش از 3200 کتاب الکترونیکی (E-book)  و 2000 مقاله، با قابلیت دانلود و استفاده، بدون محدودیت زمانی و مکانی؛ همچنین اطلاعات متادیتای بیش از 85 هزار از منابع چاپی موجود در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های اقماری دانشگاه مشتمل بر پایان‌نامه‌ها، کتاب‌های چاپی و ... راه‌اندازی شد.

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه گفت: کتابخانه‌های مجازی که بر اساس رشد و توسعه اینترنت پدید آمده‌اند با رفع موانع زمانی و مکانی و با فراهم ساختن خدمات و منابع دیجیتالی و دسترس‌پذیر ساختن اطلاعات به صورت سیستم‌های شخصی شده و جهانی و تحویل دیجیتالی مواد، نقش کلیدی در بهبود یادگیری الکترونیکی ایفا می‌کنند.

 وی ادامه داد: هدف کتابخانه‌های مجازی، حمایت از یادگیری و به دست آوردن دانش است تا مبنای محکم تری برای آموزش و ارتقاء کیفیت زندگی با استفاده از منابع  دیجیتالی آنلاین را فراهم نمایند.

دکتر علی سادات‌موسوی افزود: یک کتابخانه مجازی امکان دسترسی به انواع مختلفی از منابع علمی را در سطح ملی و بین المللی فراهم می کند، خدماتی که به طور سنتی توسط کتابخانه ها و سایر منابع اطلاعاتی ارائه می شود.

 

 

 

 

نظر شما :
captcha