روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 25281-29262      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير تعداد بازدید : 1249

اخبار دانشگاه | رونمایی از اسناد و کتب تازه تالیف دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور وزیر بهداشت

رونمایی از اسناد و کتب تازه تالیف دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور وزیر بهداشت
اسناد و کتب تازه تالیف دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان رونمایی شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در این مراسم "سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط استان کرمان (1397-1404)"، "سند پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل"، "نیمرخ رضایت زناشویی و دلایل ادراک شده اقدام به طلاق در جمهوری اسلامی ایران: مطالعه 9 استان "، "ارزیابی سریع از خودکشی منجر به فوت و موارد اقدام به خود کشی در استان کرمان" و" آینده نگاری سلامت ایران افق 1410"رونمایی شد.

سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط استان کرمان با تلاش و فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی استان و اعضای کارگروه سلامت استان تهیه و تدیون شده است.

 سند پیشگیری از مصرف و کاهش دسترسی به الکل  نیز جدیدترین و معتبرترین راهکارهای پیشگیری و کنترل مصرف الکل را ترسیم می کند.

نیمرخ رضایت زناشویی و دلایل ادراک شده اقدام به طلاق در جمهوری اسلامی ایران: مطالعه 9 استان نیز نتایج ارزیابی وضعیت رضایت زناشویی و دلایل اقدام برای طلاق در 9 استان کشور را ترسیم کرده است.

ارزیابی سریع از خودکشی منجر به فوت و موارد اقدام به خود کشی در استان کرمان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر برسلامت تهیه و تدوین شده است.

آینده نگاری سلامت ایران افق 1410 به سفارش سازمان برنامه و بودجه کشور و توسط مرکز تحقیقات آینده نگری و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

 از دیگر کتاب های رونمایی شده توسط  دکتر سعید نمکی ،6 جلد کتاب دکتر نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عناوین "چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان آلوده نشوند؟"، "پیامدها و مشکلات تک فرزندی"، "چه کنیم فرزندانمان دچار اسیب های جنسی نشوند؟"، دیباچه ای بر نظریه های اعتیاد به مواد مخدر"، "قلیان، سمی برای خانواده"، "1000 روز طلایی و تکرار نشدنی" بود.