روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 27751-30266      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر تعداد بازدید : 969

دانشکده دندانپزشکی | برگزاری نشست همفکری بین المللی سازی دانشکده دندانپزشکی

برگزاری نشست همفکری بین المللی سازی دانشکده دندانپزشکی
نشست همفکری بین المللی سازی دانشکده دندانپزشکی با حضور مدیر امور بین الملل، مدیر اعتبار بخشی دانشگاه، مسئولین و مدیران گروه های آموزشی دانشکده روز دوشنبه پنجم آذرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، مدیر امور بین الملل ضمن معرفی ماهیت بین المللی سازی و اهداف آن گفت: بین المللی سازی جریانی است که در کل کشور راه افتاده است و رقابتی را بین دانشگاه های کشور ایجاد کرده است که از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر بخشنامه های ضروری ابلاغ و اختیارات لازم تفویض شده است.

دکتر امیرحیدری گفت: برای اینکه در دنیا دیده شویم باید با ادبیات آکادمیک در دنیا حرف بزنیم در رتبه بندی ها و محافل علمی خودمان نشان بدهیم در انجمن ها و اتحادیه ها عضو شویم.

وی افزود: دانشگاه به حمدالله ابزارهای خوبی را شامل C.V اساتید، سایت انگلیسی دانشگاه برای پرزنت کردن دانشگاه در دنیا در اختیار دارد و در تلاش است که از ابزار اعتبار بخشی موسسات اعتبار سنجی معتبر دنیا برای بالا بردن اعتبار دانشگاه و قرار گرفتن در رنکینگ های علمی استفاده کنیم.

 مدیر امور بین الملل افزود: در شرایط اقتصادی امروز کشور اگرچه تحریم ها در تهیه مواد مصرفی، قمیت و دستگاه ها و تکنولوژی ها تهدیدی جدی است، امّا از آن طرف هم تفاوت نرخ برابری ارز و در نتیجه ارزان و به صرفه بودن شهریه نسبت به سایر دانشگاه های دنیا، فرصتی مغتنم برای جذب دانشجوی خارجی و بین المللی است.
مشاور رئیس دانشگاه ادامه داد:  در سال تحصیلی جاری 3 نفر دانشجوی خارجی از کشورهای تانزانیا، سومالی و امارات متحده عربی در مقاطع داروسازی و کارشناسی رادیولوژی جدب این دانشگاه شدند که در حال گذراندن مقدمات شروع به تحصیل هستند.

وی از مسئولین دانشکده درخواست کرد که با ایجاد کارگروه بین المللی سازی، دانشکده را به چک لیست های اعتبار بخشی نزدیک کنند.

در ادامه این جلسه دکتر مقتدری مدیر اعتبار بخشی دانشگاه، بخش هایی از شاخص های اعتبار سنجی را برای اعضاء هیات علمی دانشکده شرح داد.

در خاتمه این جلسه دکتر امیر حیدری به همراه معاون دانشکده از بخش های مختلف اداری، آموزشی و درمانی دانشکده بازدید و از نزدیک با مشکلات این بخش ها آشنا شد.