روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 25281-34070      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي تعداد بازدید : 643

اخبار دانشگاه | آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در مراسم تشییع سردار دل ها

آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در مراسم تشییع سردار دل ها
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمان با ۱۶۰ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس، ۱ فروند بالگرد اورژانس هوایی و ۱۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی، آماده ارائه خدمات فوریت های پزشکی به عزاداران سردار رشید سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر سید محمد صابری افزود: در شهر کرمان تعداد ۴۵ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی در ۳ لایه عملیاتی به مردم شریف استان و دوستداران سردار شجاع اسلام که از سراسر کشور، در مراسم تشییع شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی شرکت می نمایند، خدمات فوریت های پزشکی را ارائه می دهد.

 

 وی ادامه داد: تعداد ۳ بیمارستان سیار و ۲ درمانگاه سرپایی نیز در روز تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهیدان والامقام، در مجموعه مسجد صاحب الزمان (عج) و با همکاری سایر بیمارستان ها و سازمان های همکار برپا خواهد شد

.

دکتر صابری گفت: به منظور تسریع در امر دسترسی و رسیدگی به بیماران و مصدومان در محل های پر ازدحام، علاوه بر آمبولانس های مستقر در طول مسیر، تعداد ۴۰ نفر کارشناس فوریت های پزشکی بصورت پیاده در بین جمعیت مستقر و ارائه خدمت می نمایند.

 

وی بیان کرد: تمامی بیمارستان های استان بویژه بیمارستان های دانشگاهی، نظامی، خصوصی و تامین اجتماعی شهر کرمان در آماده باش کامل بوده و اقدامات و تمهیدات لازم جهت پذیرش و درمان سریع بیماران نیز پیش بینی شده است.

 

به گفته وی پایگاه های اورژانس جاده‌ای به منظور دسترسی سریع تر به مصدومان حوادث ترافیکی و پشتیبانی از شهر کرمان در طول محورهای مواصلاتی استان و در حاشیه جاده ها، مستقر و آماده باش هستند

.

وی تاکید کرد: بالگرد اورژانس هوایی نیز آمادگی کامل جهت انجام مأموریت های محوله دارد.