روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 24911-35179      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند تعداد بازدید : 825

معاونت آموزشی | کرونا باعث رونق آموزش مجازی در دانشگاه شد

کرونا باعث رونق آموزش مجازی در دانشگاه شد
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، یکی از فعالیت های پررنگ در آموزش دانشگاه، پس از اعلام تعطیلی کلاسهای آموزشی، برقراری کلاسهای آنلاین در دانشکده های تابعه دانشگاه بود.

مدیرمرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت حضوری ،معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اقدامی با مشارکت تمامی، دانشکده ها کلاسهای مجازی را جایگزین کلاسهای حضوری خود کرد.

دکتر افشین صرافی نژاد با بیان اینکه مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان یکی از مراکز معتبر آموزش مجازی در کشور محسوب می شود، افزود: با بهره گیری از سامانه اسکای روم و ادوب کانکت از یازدهم لغایت بیست و پنجم اسفند بیش از 465 کلاس  در بیش از 650 نشست اختصاصی برگزار شد و این کلاسها تا روز چهارشنبه 28 اسفندماه ادامه خواهند داشت.

وی مجموع مدت زمان برگزاری کلاس ها بالغ بر 850 ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 24 هزار نفر در جلسات مختلف این کلاسها شرکت کردند.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: با تکیه بر زیر ساخت فنی موجود در دانشگاه و نیروهای کارشناسی و بهره گیری از دو سامانه ویژه، کلاسهای آنلاین به عنوان بهترین جایگزین کلاسهای حضوری ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه  مدیریت هر کلاس به مسئولان آموزش و نیز فناوری اطلاعات دانشکده ها سپرده شده  تصریح کرد: راهنمای آموزشی و ابزارهای لازم از طریق وب سایت مرکز آموزش مجازی در دسترس کلیه کاربران قرار گرفته است.

دکتر صرافی نژاد با اشاره به امکان ارتباط کامل کلاس آنلاین با شیوه آموزش مبتنی بر سامانه نوید در سال جدید ابراز امیدواری کرد: با مشارکت اساتید این شیوه ارزشمند آموزشی  ترویج  بیشتر می باید.

وی در ادامه از تلاشهای مداوم کارکنان مرکز آموزش مجازی و همکاران دانشکده ها و نیز معاونین آموزشی مراکز آموزشی دانشگاه و مدیریت و کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه قدردانی کرد.

گفتنی است مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از پنج مرکز معتبر و رسمی آموزش مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور محسوب می شود.