۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25281-45682      تاریخ ایجاد : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت   آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت    تعداد بازدید : 169

پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته ملّی جمعیت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پیامی به مناسبت هفته ملی جمعیت، پیامی صادر کرد.

مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان كشور دارد كاهش پیدا میكند. یك جایی خواهیم رسید كه دیگر قابل علاج نیست.

مقام معظم رهبری

از تاریخ 1401/2/24 لغایت 1401/2/30 بعنوان هفته ملی جمعیت نام گذاری گردیده است.

  یکی از مسائل مهم برای کشور ما مساله جمعیت است. موضوع جمعیت و فرزندآوری در مقطع کنونی که کشور به سمت کهن‌سالی و افزایش سن می‌رود بسیار مهم و ضروری است. حمایت از جمعیت و ارکان خانواده و نصب العین قرار دادن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تکلیف قانونی است که بر عهده بسیاری از دستگاه­ها منجمله دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است، و دارای ضمانت اجرایی بالایی است.  

مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت ، در 1393/2/30 سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند تا یک فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته گردد. سلامت خانواده یک موضوع محوری است، چرا که طبق روایات هیچ نهادی نزد خداوند مهم‌تر از خانواده نیست، و  مسئله ارتقاء ســلامت خانواده، افزایش نرخ باروری، تعادل و تناســب جمعيت، از مســائل روز و سیاســتهای اولویت­دار کشــور است.

بنا بر همین ضرورت مجلس شورای اسلامی در مسیر اجرایی سازی منویات مقام معظم رهبری و ضروریات حال حاضر کشور عزیزمان ایران ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب نمود و رییس محترم جمهور  «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را در تاریخ 1400/8/24  برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ نمودند.

وظیفه شرعی، قانونی، و میهنی ماست که بنا به اقتضای شغلی خود، در هر بخش دانشگاه علوم پزشکی که فعالیت می نماییم، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به منظور ارتقاء سلامت خانواده و افزایش موالید، گام برداریم و از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دکتر مهدی احمدی نژاد

 

 

نظر شما :
captcha