روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 24923-14654      تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهریور 1392 تعداد بازدید : 158

عمومی | تاکید بر عدالت آموزشی از اولویت هاست

تاکید بر عدالت آموزشی از اولویت هاست
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر عدالت آموزشی، گفت: اين تفكر كه همه امكانات در دانشگاه هاي خاص در تهران متمركز شود، بايد از بين برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وب دا کرمان،  دکتر"بهرام عین الهی" در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه کرمان افزود: اولويت نخست فعاليت دانشگاهيان شامل اساتيد و دانشجويان جهاد علمي است كه بايد در اين مسير گام بردارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب جهاد اقتصادي و جهاد علمي را مقدم بر ساير كارها بيان كرده اند .

وي كسب علم و دانش را در زمان حاضر يك اولويت برشمرد و گفت: در نظام سلامت بايد چالش ها را بشناسيم و راهكارها را بدانيم و راه حل بدهيم تا بتوانيم جامعه اي سالم داشته باشيم .

وي تصريح كرد: اين المپياد در دنيا بي نظير است و المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور كار بومي و ويژه ماست .

 دکتر عين الهي اظهار كرد: در تحقق جهاد علمي بايد به گذشته و سوابق خود نگاه كنيم و ببينيم نقطه آغاز و پايان و جايگاه فعلي ما كجاست و خود را با كشورهاي پيشرفته كه از ۲۰۰ سال پيش پيشرفت علمي را آغاز كرده اند، نبايد مقايسه كرد .

وي با اشاره به رسالت جوانان در تحقق جهاد علمي خاطرنشان كرد: بايد به تلاش مضاعف و كوشش بپردازيم و اساتيد و دانشجويان بايد بيش از گذشته مطالعه و تلاش كنند تا به قله هاي مورد نظر برسند .

عين الهي، افزود: امروز دشمنان دانشمندان ما را ترور مي كنند زيرا مي دانند راز پيشرفت، علم است .

معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكيد كرد: بايد كار گروهي را بياموزيم و آن را انجام دهيم كه يكي از محاسن المپياد، كار گروهي و ارزش آن است .

وي اظهار كرد: دانشگاه ما با روش هاي سنتي با جزوه نويسي و جزوه دهي و حفظ مطالب و ارايه مطالب حفظي به جايي نخواهد رسيد و بايد به فكر راهكارهاي جديد و مسئله محور باشيم .

عين الهي، بيان كرد: اهميت به علوم پايه از ديگر موارد مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و ادغام علوم پايه و باليني به رشد علم منجر مي شود و تحقيقات علوم پايه جزئي از علوم باليني است .

وي بر كيفيت كار نيز تاكيد كرد و گفت: تلاش دو دهه همكاران ما نشان داده كه كيفيت در درون ماست و متاسفانه در مواردي به اين كيفيت سطح نگري مي شود در حالي كه در واقع كيفيت يك كار جامع است .

وي تصريح كرد: مهمترين عامل كيفيت استاد و دانشجو است و شايد تجهيزات به اين اندازه مهم نباشد، بايد به خود برگرديم و به بخش ها توجه كنيم و فكر نكنيم كه كيفيت بايد از تهران و يك دانشگاه خاص باشد، بلكه هر نقطه از كشور مي تواند كيفيت ايجاد كند .

عين الهي به سابقه برگزاري المپياد علمي در كشور اشاره كرد و گفت: تفكر المپياد سال ۱۳۸۷ از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مطرح و از سال ۸۸ اين المپياد آغاز شد و پنج دوره ادامه يافت .

وي اظهار كرد: توجه به نخبگان و استعدادهاي درخشان بدون توجه به مدرك گرايي و توجه ويژه به محتوا از جمله اهداف اين المپيادهاست.

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نیز گفت: 5/68 درصد از شركت كنندگان در پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور دانشجويان رشته پزشكي بودند.

سليمان احمدي افزود: همچنين ۶،۵ درصد شركت كنندگان، دانشجويان رشته پرستاري و ساير شركت كنندگان از ديگر رشته هاي علوم پزشكي بودند .

وي ادامه داد: ۵۱۷ نفر شركت كننده از ۴۹ دانشگاه در ۱۶ رشته در اين المپياد شركت كردند و به رقابت با يكديگر پرداختند .

وي اظهار كرد: ۲۷ تيم كه در سه حيطه در آزمون انفرادي به مرحله گروهي راه يافتند از دانشگاه هاي خوبي بودند و باعث دلگرمي ما بود .

احمدي خاطرنشان كرد: نگاه به اين المپياد نگاه ويتريني نيست، بلكه نگاه ما اين است كه استعدادها در درون كشور پرورش يابند و تاكيد داريم آن را در درون دانشگاه ها فعال و موثر اجرا كنيم .

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:۱۰ تا ۱۵ درصد دانشجويان در نظام آموزشي برترين ها هستند كه اگر المپيادها را انگيزشي برگزار كنيم مي توانيم استعدادها را راهنمايي و رشد و پرورش يابيم .

وي افزود: تمامي دانشجويان راه يافته به پنجمين المپياد علمي گواهينامه شركت در اين المپياد را دريافت مي كنند .

وي بيان كرد: حيطه هنر را حيطه اصلي خود در اين المپيادها اعلام خواهيم كرد و از سال بعد به عنوان حيطه اصلي خواهد بود و اخلاق پزشكي نيز در بحث هنر مي تواند ورود پيدا كند .

مدير مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ارتقاي كيفيت آموزشي و عمق بخشيدن به آن را از دستاوردهاي المپياد ذكر كرد و گفت: مهمترين آن توانسته روش هاي جديد و بديع سنجش را از نظر عملكرد و سنجش آموزشي به نظام آموزشي معرفي كند .

وي بيان كرد: ۲۰۰ نفر از اساتيد هيات علمي دانشگاه ها در برگزاري اين المپياد فعاليت داشتند كه اين موضوع به يك فرهنگ تبديل شده است و ما اصرار داشتيم بنياد ملي نخبگان از برگزيدگان حمايت كند .

احمدي، اظهار كرد: سال آينده المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در مشهد مقدس برگزار مي شود و تا پايان مهر امسال حيطه هاي المپياد را اعلام مي كنيم و همچنين آزمون هاي درون دانشگاهي از طريق بانك آزمون ها برگزار مي شود .

پنجمين المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور كه از ۱۶ شهريور به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي كرمان آغاز شد  بیست و یکم شهریور با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.