روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 25281-62841      تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تیر 1403 تعداد بازدید : 471

اخبار دانشگاه | کارگاه آموزشی "روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران" برگزار شد

کارگاه آموزشی "روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران" برگزار شد
کارگاه آموزشی "روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران" ١٨ تیرماه با حضور مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و کارشناسان و مسوولان روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی به اهمیت و نقش روابط عمومی در بحران ها اشاره کرد و گفت:  به عنوان مدیری که سال ها تجربه حضور در حوادث و بحران ها داشتم روابط عمومی علاوه بر اینکه اطلاع رسانی را انجام می دهد باید تمام جوانب را در نظر بگیرد تا  از شایعه پراکنی  در حوادث و بحران ها جلوگیری کند. 
 
دکتر سید محمد صابری با بیان اینکه روابط عمومی و اطلاع رسانی با تبلیغات متفاوت است، اظهار داشت: در زمینه اطلاع رسانی باید فضای جامعه را نیز مد نظر قرار داد، گاهی اوقات اطلاع رسانی در حوادث باعث آرامش جامعه و گاهی اوقات باعث تشویش اذهان عمومی می‎شود. 
 
وی ادامه داد: رسالت روابط عمومی اطلاع رسانی بدون سوگیری است و فوریت و سرعت عمل و در کنار آن صحت اطلاعات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
دکتر غلام رضا خادمی پور معاون فنی و عملیات  اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی گفت: یکی از ابهامات کاری، وظایف و نقش روابط  عمومی در بحران است. 
 
وی اضافه کرد: روابط عمومی نقش مهمی  در پیشگیری از حوادث قابل پیش بینی و نیز نقش مهمی در زمان بحران دارد. 
 
وی ادامه داد: در زمان بروز بحران و حادثه، روابط عمومی در کنار سایر حوزه های دخیل در خدمت رسانی نقش اساسی دارد. 
 
وی اضافه کرد: بر اساس چارت تعیین شده در زمان بروز بحران و حادثه، مدیر روابط عمومی دانشگاه به عنوان ارشد روابط عمومی در مرکز عملیات اضطراری(EOC) حضور پیدا می کند. 
 
 وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی در چرخه پاسخ به حوادث و سوانح در تمامی مراحل این چرخه شامل پاسخ اولیه، تدوین برنامه اقدام، پایش، ارزیابی، پردازش و تحلیل داده ها، فعال سازی، هماهنگی و کنترل حضور فعال دارد. 
 
وی پیگیری لازم جهت تهیه و انتشار پیام ها و هشدارهای عمومی، انتشار توصیه های علمی و کاربردیو آگاه سازی جامعه جهت مواجهه با شرایط اضطراری، راه اندازی مرکز پایش و رصد رسانه ها و فضای مجازی، رصد اخبار، رسانه ها و فضای مجازی، اطلاع رسانی وضعیت مصدومان حادثه، برگزاری نشست خبری به حضور رئیس(فرمانده) جهت پاسخ به رسانه ها، افکار سنجی مسمتر جامعه و اعزام اکیپ های خبری به منطقه حادثه از جمله وظایف روابط عمومی در بحران دانست.