دنیای امروز دنیای رسانه های جمعی و افکار عمومی است و استفاده از ظرفیت ها، منابع و ابزارهای اطلاع رسانی در چنین فضایی شرط اولیه موفقیت و اثرگذاری است و بی تردید توفیق یا عدم توفیق سیاست ها و برنامه های مدیران در فراهم کردن بسترمشارکت و همکاری مردم است که توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی ها به عنوان یکی از بسترها و ظرفیت های اطلاع رسانی و حلقه اتصال سازمان ها و نهادها با افکار عمومی می تواند تاثیر به سزایی در جلب مشارکت و پاسخگویی به دغدغه های شهروندان و تقویت اعتماد، امیدواری، همدلی و همفکری بیشتر بین مدیران و مردم داشته باشد .
روز ارتباطات و روابط عمومی، در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم براي توسعه ارتباطات اجتماعي و غناي معنوي و ارزشي اين حرفه ارزشمند با تقويت ارتباطات درون و برون سازمانی از یک سو و رعايت اخلاق حرفه اي در عملكرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات واطلاعات از سويي ديگرتلاش نموده و جايگاه اين حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامي خود تثبيت نماييم.
بار ديگر براي كليه ي فعالان اين عرصه آرزوي سلامتي داشته و اميدوارم شاهد موفقيت آنها در مسير اعتلاي اهداف جامعه ي اسلاميمان باشيم.
محمد ثمری
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان