۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 24912-33020      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ آبان   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر    تعداد بازدید : 475

آغاز طرح ملی بررسی شیوع ناباروری در کرمان

طرح ملی بررسی شیوع ناباروری، از طریق پرسشگری درب منزل، در شهرستان های کرمان، زرند، جیرفت و عنبرآباد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی در خصوص این طرح گفت: این طرح از تاریخ 21 آبان ماه سال جاری در دو شیف کاری 9 تا 13 صبح و 15 تا 17 بعد از ظهر اغاز شده و به مدت یک ماه ادامه داد.

دکتر منصوره صافی زاده افزود: یکی از مشکلات سلامت باروری، مسئله ناباروری است، بدین معنی که در زوجین، یک سال بعد از ازدواج، علی رغم اینکه خواستار بچه بوده اند، بارداری اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در افراد بالای 35سال، اگر بعد از 6 ماه که خواستار فرزندآوری بوده اند بارداری صورت نگیرد، ناباروری تلقی می شود که نیازمند بررسی است.

دکتر صافی زاده گفت: آمار کلی که موجود است، ناباروری را حدود 20 درصد نشان می دهد که پایه مستند و آماری دقیقی ندارد و برای برنامه ریزی و سیاستگزاری های کلان، نیازمند آمار دقیق و به روز از شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در زنان 15 تا 49 ساله هستیم.

وی افزود: به همین منظور این طرح در کل کشور از جمله چهار شهر کرمان، زرند، جیرفت و عنبرآباد در استان کرمان، از طریق پرسشگری درب منزل آغاز شده است.

صافی زاده گفت: در این طرح قرار است از 1490 خانم 15 تا 49 ساله ای که حداقل یک بار ازدواج کرده اند، به صورت انتخابی طبق نقشه های موجود، در دو بخش شهر و روستا پرسشگری انجام شود.

مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انتظار ما از مردم این است که در این طرح با پرسشگرانی که دارای کارت شناسایی مرکز بهداشت هستند همکاری لازم را به عمل آورند تا اطلاعات دقیق و بدون خطایی جمع آوری شده و در جهت برنامه ریزی برای ناباروری گامی موثر برداشته شود.

وی اشاره کرد: همچنین است، هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی استان جهت حفظ امنیت پرسشگران صورت گرفته است.

 

 

نظر شما :
captcha