۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-39414      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ بهمن    تعداد بازدید : 514

نشست هم اندیشی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

نشست هم اندیشی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی( طرح مدیریت وکنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله محور و خانواده محور) 19 بهمن ماه با حضور استاندار کرمان و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در محل استانداری برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، استاندار کرمان در این نشست به هم افزایی مجموعه‌های مدیریتی استان برای اجرای طرح شهید سلیمانی( طرح مدیریت وکنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله محور و خانواده محور) اشاره کرد و گفت: در استان کرمان به واسطه احساس مسئولیت بیشتر به نام شهید سلیمانی، این طرح با جدیت بیشتر اجرا و با همین شکل و رویه باید ادامه یابد.

 

دکتر علی زینی وند، دستاورد مهم دیگر جمهوری اسلامی در تهدید کرونا را هم‌افزایی طیف ها و گروه های مختلف برشمرد و گفت: این هم افزایی ذیل چتر مقام معظم رهبری را باید به عنوان مدلی برای اداره کشور حفظ کرد.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی، کشور ساختارهای موثر است و مدل موفق در مدیریت بحران کرونا دستاوردی است که برای ما می‌ماند.

 

دکتر زینی وند گفت: سپاه، بسیج، دانشگاه های علوم پزشکی، فرمانداران و دبیرخانه ستاد کرونا در استانداری، معاونت اقتصادی استانداری و سایر دستگاه ها کنار هم هستند و امیدوارم این مدیریت موثر ادامه یابد و آرامش را به مردم هدیه کنیم.

 

نام حاج قاسم رمز موفقیت در مقابله با ویروس کرونا

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا بسیار موفقیت‌آمیز بود، تصریح کرد: تمام کشورها محدودیت‌های سختگیرانه ای را برای سلامت مردمشان ایجاد کردند اما ما شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در این کشور ها هستیم.

 

دکتر شاهین محمد صادقی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، هماهنگی و همدلی برای مقابله با کرونا را افزایش داد و نام حاج قاسم رمز موفقیت ما در مقابله با ویروس کرونا شد.

 

وی ادامه داد: بسیج به‌ عنوان نیروی کمکی برای کادر بهداشت و درمان پای کار آمد که تمام اقشار و گروه‌های مردمی با هر دین و مذهب را در بر می‌گیرد.

 

وی افزود: حاج قاسم هیچ کاری را نیمه کاره رها نمی‌کرد و روح شخصیت حاج قاسم همین بود که با تمام توان در مقابل دشمن می‌ایستاد، لذا طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا نباید نیمه کاره رها شود.

 

    کاهش فوتی های ناشی از بیماری کرونا و کاهش بستری ها در بیمارستان ها

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست ضمن تشریح شکل گیری طرح شهید سلیمانی در سطح کشوری و استانی با همکاری وزارت بهداشت و بسیج، گفت: با توجه به اینکه این طرح به نام شهید سلیمانی مزین شده، همه تلاش و سعی ما در ستاد کرونای استان بر این بود به بهترین نحو این طرح را اجرا و پیگیری کنیم.

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: نزدیک به 3 هزار تیم حمایتی، مراقبتی، رهگیری  و نظارتی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه استان کرمان فعال شده است که نزدیک به 6 هزار نفر در این تیم ها مشغول به خدمت رسانی هستند.

 

وی ادامه داد: در پیک آبان و آذرماه بیماری کرونا در استان کرمان، 806 بیمار قطعی بستری شده  در هفته داشتیم که اکنون به 110 بیمار در هفته و متوسط فوتی های استان در آن مقطع زمانی  198 نفر در هفته بود اکنون به 15نفر در هفته رسیده است.

 

وی افزود: بیش از 90 درصد کاهش بستری در بیمارستان ها و بیماران کرونای قطعی و کاهش مرگ و میر را داشتیم که این از برکات اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمان است.

 

وی بیان کرد: همه این اتفاقات مثبت حاصل همراهی همه مردم، اقشار مختلف، اصناف و مسئولان و تیم های مجری در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

وی ابراز داشت: تنها نگرانی کنونی ما کاهش حساسیت‌ها نسبت به بیماری است، امیدواریم همچنان بیماری کرونا جدی گرفته شود و با رعایت نکات مراقبتی، شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری باشیم.

 

عملکرد خوب دانشگاه های علوم پزشکی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با پیاده سازی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روند نزولی را در تعداد مبتلایان بستری شاهدیم و این امر تعداد بیماران فوت شده نیز تبعیت می کند و در طول هفته های گذشته موارد فوتی کاهش یافته است.

 

دکتر حسین صافی زاده با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور از آذرماه در استان کرمان، گفت: از ابتدای طرح تا هفتم بهمن ماه،  56 هزار و 420 نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان رهگیری شدند.

 

وی یکی از سیاست های اجرای شده در این طرح را ارائه خدمات به مردم در منزل و مراجعه کمتر آنها به مراکز عنوان کرد و گفت: تا کنون 40 هزار تست سریع کرونا همزمان با اجرای این طرح گرفته شده است که 30 هزار تست مربوط به  مجموعه تحت پوشش دانشگاه  علوم پزشکی کرمان  است که عملکرد قابل قبولی را در  این رابطه در کشور داشته ایم .

 

  به گفته وی بر این اساس به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در کرمان 1758 مورد تست رپید انجام شده است. و همچنین  به ازای هر پایگاه سلامت درمجموعه تحت پوشش علوم پزشکی کرمان 310 نفر رهگیری شده اند.

 

فعالیت 273  پایگاه بسیج در سطح استان کرمان برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به فعالیت 273  پایگاه بسیج در سطح استان کرمان برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: 28 هزار و 502 بیمار کرونایی در استان شاسایی شد، 44 هزار و 553 خانوار مورد حمایت قرار گرفتند و بیش از 46 هزار سبد معیشتی و 31 هزار بسته بهداشتی در سطح استان توزیع شده است.

 

سردار پاسدار حسین معروفی با اشاره به اینکه یک هزار و 230 گروه جهادی برای مقابله با کرونا در استان فعال هستند، ادامه داد: 468 نفر جهادگر عمومی در سطح بیمارستان‌های استان همکاری می‌کنند.

 

وی گفت: اولویت توزیع کمک‌های مومنامه در مناطق قرمز و در طرح محله محور و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.


 

a1
a2
a3
a4
a5
a7
a8
a9
b1
b2
b3
b4
b5
b6
b7
b8
b9
c1
c2
c3
c4
c5
نظر شما :
captcha