به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وب دا کرمان، دکتر" عبدالرضا صباحی" در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه کرمان، افزود: يكي از موقعيت هاي ايجاد شده در اين المپياد حضور مسئولان بنياد نخبگان بود كه مستندسازي كردند.
وی گفت: اردويي ۱۰ روزه با حضور دانشجويان، ناظران و سرپرستان و داوران در قالب اين المپياد برگزار شد كه در واقع كار اصلي آن با تشكيل كميته هاي علمي، اجرايي و اطلاع رساني از اوايل فروردين سال جاري آغاز شده بود .
وي به نوآوري هاي شكل گرفته در اين المپياد اشاره كرد و افزود: تالار گفت و گو از نوآوري هاي اين المپياد بود كه نخبگان با يكديگر تعامل و تبادل افكار داشتند .
دکتر صباحي، اظهار كرد: همچنين ماشيني كردن طرح و تصحيح سووالات، مستندسازي تجربه المپياد و انتقال تجربيات براي برگزاري المپيادهاي آينده، برگزاري آزمون هاي گروهي از ساير نوآوري ها بود.
وي بيان كرد: ۷۵ داور از ۲۲ دانشگاه در داوري اين المپياد حضور داشتند كه در اعلام نتايج دقيق بسيار تاثيرگذار بود .
رييس دانشگاه علوم پزشكي كرمان افزود: برگزاري اين همايش ها كه هر روز آن يك همايش كشوري و پژوهشي به شمار مي رود، بدون شك با يكسري كاستي ها و نواقصي همراه بود كه اميدواريم در آينده جبران شود .
دکتر صباحي، تصريح كرد: برگزاري اين همايش ها به رفتارهاي گروهي كمك مي كند و صحنه هاي زيبا و كرامت ها و صبوري هايي را نيز به نمايش مي گذارد كه باعث شد در كنار برگزيدگان يك گروه را به عنوان گروه اخلاق بر گزينيم و جايزه اي به آنها تعلق گيرد .
وي ادامه داد: شاخص هاي انتخاب اين گروه اخلاق، كرامت، بزرگواري، صبوري، مهرباني و همراهي كردن با ديگران بود كه اميدواريم از سوي دانشگاه ميزبان در هر دوره اي انتخاب شود .
صباحي، در بخش ديگري از سخنانش به يكي از مخاطرات آموزش در كشور اشاره كرد و گفت: خط قرمزها و انضباط بايد همه جا رعايت شود و توسعه بي رويه مدارك دانشگاهي در خارج از وزارت بهداشت به كل آموزش در كشور لطمه وارد مي كند .
وي افزود: در حوزه وزارت بهداشت انضباط هاي آموزشي بالاست و در استان كرمان از ۱۵۰ هزار دانشجو چهار تا پنج هزار نفر از آنها در دانشگاه علوم پزشكي كرمان تحصيل مي كنند.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نیز در این آیین گفت: روند آموزش و پژوهش بايد در كشور بازنگري شود و در آموزش بايد نگاه مهارتي، خلاقيت و نوآوري را جايگزين روش هاي محفوظات محور كنيم.
"محمدمهدي زاهدي"افزود: بايد روش هايي به كار گرفته شود كه عمده توجه آن به مباحث مهارت آموزش باشد .
وي ادامه داد: اين المپيادها در وزارت علوم و بهداشت زمينه اي را فراهم مي كند كه بتوانيم در زمينه اهداف مورد نظر در نقشه جامع سلامت و علمي كشور و چشم انداز و ساير اسناد بالادستي علمي و فناوري كشور گام برداريم .
زاهدي، تصريح كرد: شركت كنندگان در المپياد هاي علمي از جايگاه برتر، خلاقيت و نخبگي ويژه اي برخوردارند .
نماينده مردم كرمان و راور در مجلس نهم اظهار كرد: در افق چشم انداز ۲۰ ساله كشور ايران بايد به رتبه اول علمي و فناوري در منطقه دست يابد و همچنين در نقشه جامع علمي كشور كه فصل ها و عوامل مختلفي دارد، يك بخش به پيشرفت و ارتقاي سلامت و وزارت بهداشت است .
وي با اشاره به اينكه ايران هم اكنون در توليد علم جايگاه خوبي نسبت به ۲۰ سال گذشته دارد، گفت: هم اكنون رتبه شانزدهم و به تعبيري رتبه پانزدهم جهان را داريم كه در واقع يك سوم توليدات علمي كشور ما مرهون و مديون اعضاي هيات علمي و دانشجويان دوره هاي تخصصي در وزارت بهداشت است .
زاهدي، ابراز اميدواري كرد: دانشجويان هر چه بيشتر در حوزه توليد علم در زمينه بهداشت، سلامت و علوم پزشكي كشور گام بردارند
به گزارش وب دا، پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیست و یکم شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به کار خود پایان داد.
